søndag 17. juni 2012

KISS

Ok, da! Jeg er KISS-fan... Ingen blodfan. Aldri vært på konsert. Jeg har ikke alle utgivelser. Men: jeg kan ikke hjelpe for det, når KISS er på radioen, ja, da går rockefoten til ho mor sjøl, det synges, det trommes... Og aller helst skjer det når jeg er i bilen!!

Ja vel, så er det en gjeng med mannfolk som nærmer seg pensjonsalderen. Kanskje en gjeng med litt spesielle mannfolk som bruker sminke, platåsko og trikot - ikke akkurat det man ser for seg når man snakker om 60-åringer. I hvert fall den mannlige delen av 60+! Ikke heller å komme unna at dette er en gjeng med smarte forretningsmenn med sortfarget, pistrete halvlangt hår som vet å utnytte det kommersielle med bandet og tjene rått på "spin-off"-produkter. La gå!!!

Jeg ser for meg en dag da de kommer på scenen med rullatorer, stæsjet med fyrverkeri - men likevel spiller fletta av langt yngre rockere. Og er jeg heldig, står jeg der blant publikum av varierende alder; fra 8 til 80, med hvite permanentkrøller og veske på armen og synger med av full hals.

Derfor er gleden stor når man oppdager at nye generasjoner kommer til og synes musikken er "sjæmpekul". Torsdag var det full rock 'n roll på vei til barnehagen. Mor og sønn "headbanget" (bilen stod heldigvis parkert!), trommet på interiør og mor sang for full hals til beundrende blikk fra sitt avkom. Hjertet rant nesten over i pur glede da poden nynnet sangen opp til barnehagen og sa: "Det var en sjæmpefin sang, mamma!" Sånt liker vi!!!

1 kommentar: