søndag 29. mai 2011

Regn og nytt forsøk

Så er jeg ute på den digitale motorvei igjen... Gir visst ikke opp, jeg! Er man født med skrivekløe, får man bare leve med det.

Dagen i dag har vært preget av noen heftige regnbyger. Sånn er det å bo på Sunnmøre og se fjellene ved Stadt fra stuevinduene. Her har man alt vær på en gang noen ganger. Det er jo en viss sjarm med det også, selv om jeg mer enn gjerne ønsker sommeren velkommen. Solen titter såvidt frem bak noen tunge og gråe skyer, så det er jo håp for at det kan bli litt sol og et glimt av sommer de kommende dager.

Selv kjenner jeg at influensaen gutta-boys har hatt, kommer sakte men sikkert sigende inn over meg også. Tett i topplokket, småverk i legger, varm i øynene, slapp og gruggen. Om det blir jobb i morgen får jeg se an i morgen tidlig. Har ikke lyst til å kapitulere hva jobb angår, men kanskje bedre å være hjemme enn å være syk på jobb??? Sitter litt langt inne å ringe og fortelle at jeg selv er syk... Skjer heldigvis sjelden, så jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet. Men... Kontrollfriken i meg og samvittigheten i meg sier at jeg må på jobb, selv om kroppen kanskje sier noe annet. Som sagt, i morgen er en annen dag - og da vet jeg bedre.

En husmor kan ikke være syk, så nå er det på tide å tusle ut på kjøkkenet og ordne middag. Blir skrikende enkelt i dag, spagetti med kjøttsaus. Tenker det er en som blir glad for å slurpe i seg spagettien. Kanskje det ikke var så enkelt likevel - med tanke på renhold. Ja ja, sånn går no dagane!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar