mandag 30. mai 2011

Syk og nytt prosjekt på gang

Joda, ble en hjemmedag på meg i dag. Feberen har herjet, slik at jeg har sittet i PA's godstol og slumret meg gjennom hele dagen mens TV'en har duret og gått i bakgrunnen og jeg har ikke fått med meg noe av det som har skjedd der. Er ikke helt i slag ennå; vondt i magen, vondt i hodet, varm, kvalm... Men som sagt, en husmor har ikke det valget at hun kan være syk! Tikket nettopp inn bestilling på middag, så da så! Får se i morgen om jeg skal kreke meg på jobb. Der er det et møte jeg overhodet ikke har lyst til å gå glipp av ang. neste års arbeidlivsfag. Men er jeg ikke bedre enn nå, blir det nok mer slumring i godstolen til jeg er helt restituert.

Begynte et nytt prosjekt på lørdag - en jakke i alpakka. Jøss og jøss for et nydelig garn. Går ikke helt etter oppskriften og det blir, mildt sagt, en dyr kreasjon. Så her er det bare å gjøre det ferdig. Litt morsomt med hekling i stedet for strikking. Om N's lille setesdalkofte (mangler 1 1/2 arm) eller min retrogenser (mangler også 1 1/2 arm) blir ferdigstrikket i år, er en annen sak... Og så har jeg jo lovet mamma å hekle en eller to jakker til henne når jeg er på ferie. Hmmm!
Mitt "lille" prosjekt

Og da var det visst på tide å lage middag - kokt torsk, poteter og gulrot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar