søndag 26. juni 2011

Det er sommer, det er sol og det er søndag.

Det kan ikke beskrives da jeg våknet i morges og kunne se solen! Ingen skoddebanker nedover fjellsidene, ikke regnbyger sidelengs inn fra Stadt - bare sol - sol - sol - og blå himmel.

Vel, så får det være at tallet var ensifret på temperaturmåleren, selv om poden og jeg var sommerkledte. Vi feiret på vår måte at sommeren var her, om så bare for i dag - for i morgen skal regnet komme...
"Malon" er skrekkelig viktig for en liten kropp når solen titter frem, helst inntatt på verandaen foran kjøkkenet - slik at han kan løpe ut på plenen og utforske innimellom.

Selvsagt er det viktig med væske også, selv om vannet i flasken like gjerne kan brukes til å vanne blomstene eller vaske mamma med.

Noen ganger er det veldig godt å kunne trekke seg tilbake og nyte tilværelsen litt gjemt for alle andre.

Men se, to baller ligger på plenen. Hvem venter de på, tro?

Latter og gledeshyl bryter stillheten når en liten gutt får spille fotball med mamma. Ja ja, det får så være at det er morsommere å kaste ballen på mammas akterspeil enn å sparke etter den!


Sol danner også skygger, og hva er ikke mer spennende enn å se hva lys og skygge kan lage. Kanskje et litt annerledes selvportrett?

Han kan være trassig, sta, sint og sur - men først og fremst er han den lille mannen i livet mitt som jeg virkelig ikke kan få nok av ♥♥♥

Turen gikk etterhvert til min svigermor, der samboeren min var i gang med å lage til tak over inngangspartiet. Jeg tok meg en runde i hagen og kikket på blomstene hennes. Så mange, så vakre. Det er en fryd å se på, særlig når jeg vet hvor lite flink jeg selv er.

✽Svigermors blomsterflor✽

Dagen ble avsluttet med fleecejakke, brennende kinn etter sol og vind og grillmat inntatt på kjøkkenet. Jo, det kan godt være det er sommer - men jeg synes Vårherre godt kan skru opp varmepumpa over Sunnmøre!

2 kommentarer:

  1. Utrolig herlig lesning! Deilig med sol fra morgenen av, og små hendelser som betyr så mye for en mor og hans lille knott. Nydelige blomster hos svigermor! Skal si hun har grønne fingre! Herlige bilder og artig med tekstene på. Kunstferdig og kreativt laget, og så blir det så stilig når du har ulik skriftstørrelse i innlegget ditt. Blir rent påvirka av kreativiteten din! :-) Klem fra sør med t-skjorte sent på kvelden (PS: Innendørs)

    SvarSlett
  2. Hei Anne-Lise. Tusen takk for kommentar! Prøvde å legge inn svar i går uten å få det til, kanskje litt bedre lykke i dag? Glad for at du liker "skriveriene" mine og lay-out'en. Får inspirasjon og lure idéer fra andre sider jeg sniker på - samt er hekta på Picnik. Et utrolig bra program for "dummies" med liten tålmodighet hva bilderedigering angår. Og så ser jeg at du selvfølgelig drar vestover til Sagaøya bare noen dager før jeg arriverer Kr.sand. Nå må vi snart prøve å være i byen på samme tid, synes jeg :-)

    SvarSlett