torsdag 30. juni 2011

Total makeover

Dagen i dag har vært viet den store og "totale makeover" hos Nina på Frisørloftet. Først ut var mor sjøl, og snakk om at hun trengte det. Slitte hårtuster, ettervekst fra en annen og mer suspekt verden, livløst og dødt hår - og O'skrekk! noen sølvaktige hårstrå som lyste mot meg i speilet.

I beste ukebladstil ser vi her forvandlingen fra grå morgen til glamorøs ettermiddag! Utrolig hva den dama kan utrette - that lady, Nina altså, works miracles!

Da jeg etter hvert skulle hente poden i barnehagen for hans makeover, var oppmerksomheten nesten litt plagsom. Fedrene satt i bilene, tutet og plystret, mens mødrene kokte av misunnelse og gav meg "det onde øyet". Nei, det er virkelig ikke enkelt å være så vakker og ettertraktet.
Prøv det den som vil!

Min Lille Mann var i utgangspunktet en særdeles sjarmerende og hårete, liten kar, men etter hårklippen ble han både sjarmerende og tøff. Mor og sønn dannet et slikt vakkert tablå da vi skred ut fra Nina og hennes magiske hender, at folk sukket henført da de så oss.

Nå i kveldstimene ligger mitt lille vidunder i sin søteste søvn, mens far sjøl har fått øynene opp for mor. Akkurat nå, i beste Tom Jones-stil, synger han
♫ "Sexbomb, sexbomb, you're a sexbomb" ♫ 
 til ære for meg, mens han vrikker på stumpen og blotter brystkassen...

Sannheten?

Eh, nei - så langt derifra! Joda, jeg har vært hos Nina i dag - hun har stusset litt og gitt meg noen få striper i håret, men dessverre kan hun ikke fjerne rynker eller gjøre meg 20 år yngre, enn så flink hun er. Utenfor barnehagen var det ikke en sjel, bare en liten kar som var skrekkelig glad for å se meg. Og det er i grunnen det beste komplimentet jeg noensinne kan få.
For ham er jeg like fin uansett hvordan jeg ser ut.

Og far sjøl? Det er nok fint lite serenader på ham, ja. Jeg er redd for at dersom han begynte å synge til ære for meg og vrikke på stumpen, ville jeg rømme gråtende ut på trammen, mens jeg ringte til de snille onklene med hvit frakk som kommer i musikkbussen.

♥ ♥ ♥

Nei, takke meg til en god frisør som forstår meg, hva jeg vil ha og hva som er best for meg, til www.picnik.com som med noen få minutters arbeid kan få meg rynkefri og med ferskenhud - og ikke minst for at jeg har en velsignet normal samboer og verdens herligste Lille Mann!





2 kommentarer:

  1. He, he, he... Dette startet vidunderlig bra! Jeg satt her for meg selv i mitt krypinn her vest, og lo for åpent vindu. Stor var forskrekkelsen da en fyr plutselig stakk hodet innenfor, med kulerunde øyne, og sa et eller annet på islandsk som jeg ikke forsto... Du snakker om sjokkis. Kjeften smalt igjen, og latteren stilnet på et blunk! ;-) *ler* På samme linje som for din del, var det ingen som stakk huet inn. Da ville det nemlig ha blitt sittende bom fast, for ikke en liten ettåring ville engang fått huet inn gjennom sprekka på vinduet mitt! ;-) Fantastisk skrevet! Må du bare få offentliggjort dette til enda fler, slik at mange får gleden av å humre og le over dine kjappe replikker, glade bilder, og de fabelaktige avslutningene på alt du forteller! Link på FB gjør susen! ;-) OM du ønsker å bli rik og berømt da... ;-) God klem fra Island

    PS: Jeg synes jo du ble utrolig fin da!!! ;-) <3

    SvarSlett
  2. Hæpp frøken Villflaks-all-over-the-world!
    Selvironien står høyt her i heimen, skjønner du! Samt fantasien, visstnok... Håper du koser deg masse der vest i havet, snakkur massur islandur - selv om jeg synes du for en gangs skyld ikke hadde trengt om å rømme landet bare fordi jeg skal til Sørlandet :-))
    Klem tilbake fra snart klimaflyktning i eget land.

    SvarSlett